Välkommen till

Bytorgets förskola!

Bytorgets förskola

Här arbetar vi tematiskt med sagor, drama och lek som pedagogisk metod.

I vårt arbete tror vi på lärande i möten med olika individer. Därför använder vi oss utav levande karaktärer i vårt arbete med barnen. I leken kan vad som helst hända och vi får ofta följa med på spännande äventyr med karaktärerna från årets tema.

Följ oss i vår dagliga verksamhet på vår Facebooksida. Klicka på Facebook-ikonen längst upp på sidan så kommer ni direkt dit.

För att få en plats på förskolan skall barnet registreras i den kommunala barnomsorgskön. Kontakta antagningen vid Uppsala kommun för vidare instruktion.

Vårt arbetssätt​

På Bytorgets Förskola jobbar vi temainriktat! Det betyder att vi utser ett paraplytema under vilket de olika gruppernas verksamhet och projekt kan rymmas under en termin eller två.

Vi tror på att barn lär och utvecklas i sammanhang och i möten med olika individer. Barnen lär sig av varandra och andra runt omkring sig, av att pröva sig fram med olika material, tekniker och aktiviteter.

Bytorgets förskola
Vångdalskroken 2